Ινδία

αρχική έγγραφα υγεία καλύτερη εποχή Κόστος & χρήματα Κίνδυνοι Άνθρωποι Γιορτές Προορισμοί φωτογραφίες Πως θα πάτε μετακίνηση πληροφορίες Ημερολόγιο ταξιδιού


  Νότια Ινδία
Νέο Δελχί Uttar Pradesh Rajastan Kashmir Ladakh Νότια Ινδία

 

 

 

 

Χωρίς την ένταση και τις ακραίες συνθήκες ζωής των κεντρικών και βορειότερων περιοχών, η νότια Ινδία μας φάνηκε πιο ξεκούραστη και πιο χαλαρή από την υπόλοιπη χώρα. Σύμφωνοι, τα σημαντικότερα αξιοθέατα της Ινδίας δεν βρίσκονται εδώ, αλλά αν το πάθος σας είναι η περιήγηση, αν ταξιδεύετε για το ίδιο το ταξίδι, τότε στη Ν. Ινδία ήρθατε στο σωστό μέρος! 

Καλύτερη εποχή

Η νότια Ινδία είναι ζεστή και υγρή  ολόκληρο το χρόνο, αλλά θα πρέπει να το σκεφτείτε πολύ καλά αν σκοπεύετε να είστε εκεί από το τέλος Μαρτίου μέχρι και τον Ιούνιο. Η ζέστη είναι αφόρητη, ενώ τους μήνες αυτούς γίνεται το αδιαχώρητο στις  ορεινές περιοχές, από ταξιδιώτες και ντόπιους που προσπαθούν να ξεφύγουν από τα πεδινά που ψήνονται κυριολεκτικά. Οι βροχές που ακολουθούν τον Ιούλιο και Αύγουστο μπορεί να δροσίζουν,  πάντα σχετικά  με τις θερμοκρασίες των προηγούμενων μηνών, αλλά η  ατμόσφαιρα γίνεται περισσότερο αποπνικτική από την υγρασία. Η καλύτερη εποχή, με ευχάριστες θερμοκρασίες και γαλανό ουρανό είναι  από Οκτώβριο μέχρι Μάρτιο, με ένα μικρό διάλειμμα  βροχών, περιορισμένων στα δυτικά παράλια το Νοέμβριο και στις αρχές Δεκεμβρίου. Το Δεκέμβριο και τον Ιανουάριο στις ορεινές περιοχές η θερμοκρασία μπορεί να πέσει αρκετά χαμηλά (10 βαθμοί ή λιγότερο) κατά τη διάρκεια της νύχτας αλλά το πρωί θα είναι ευχάριστα ανοιξιάτικος.

 

Kerala: Kochi (Cochin)

Fort Kochi beachΜια λεπτή λωρίδα γης, ευλογημένη από το αιώνιο καλοκαίρι, πλημμυρισμένη  στα νερά και την τροπική βλάστηση, με ανθρώπους χαμηλών τόνων και με το μεγαλύτερο ποσοστό εγγράμματων στην Ινδία, η Κεράλα και ειδικότερα η περιοχή γύρω από το Kochi, δεν θα μπορούσε παρά να βρίσκεται στο δρομολόγιο όλων των ταξιδιωτών. Αυτό βέβαια είχε σαν αποτέλεσμα να είναι αδύνατο να βρούμε ξενοδοχείο τις μέρες των Χριστουγέννων (του 2007), όχι μόνο στην περιοχή του κάστρου που τα πάντα είναι σχεδόν ειδυλλιακά ήρεμα, αλλά και στην απέναντι αληθινή πόλη, το ErnakulamΑν βέβαια τα καταφέρετε, η περιοχή του κάστρου είναι η καλύτερη για να μείνετε, με πεζόδρομο δίπλα στη θάλασσα, με τους ψαράδες να βυθίζουν τα τεράστια  δίχτυα τους στηριγμένα σε κορμούς μπαμπού και πλήθος από ατμοσφαιρικά καφέ και εστιατόρια. Το βάδισμα είναι ευχάριστο, αφού κυκλοφορούν ελάχιστα οχήματα και μπορείτε εύκολα να βρείτε την πορτογαλική εκκλησία του Αγ. Φραντσίσκου όπου θάφτηκε η σωρός του Vasco da Gama ή να φτάσετε μέχρι το ολλανδικό κοιμητήριο δίπλα ακριβώς σε μια μικρή παραλία. Αν δεν σας ενοχλεί να βαδίσετε και στον κεντρικό δρόμο, θα χρειαστείτε λίγο περισσότερο από μισή ώρα για να φτάσετε στο Mattancherry Palace.   Το παλάτι δεν είναι εντυπωσιακό, εκτός κι αν σας ενδιαφέρουν οι θαυμάσιες τοιχογραφίες με σκηνές από τη Ramayana.

Η περιοχή του κάστρου, συνδέεται οδικώς με γέφυρα με την πόλη του Ernakulam και με καραβάκια  κάθε μισή ώρα. Στο Ernakulam έχετε περισσότερες και οικονομικότερες επιλογές ξενοδοχείων, έχετε εύκολη πρόσβαση στο σιδηροδρομικό σταθμό, αλλά το περιβάλλον είναι όπως σε όλες τις ινδικές πόλεις θορυβώδες  και η ατμόσφαιρα γεμάτη καυσαέριο.  Εκδρομές στα backwaters της περιοχής μπορείτε  να κλείσετε στον Οργανισμό Τουρισμού της Κεράλα (Shanmugham Rd). Εμείς κάναμε την εκδρομή της μισής μέρας (8:00 - 13:00, 6 €). Η πλεύση ανάμεσα στα κανάλια και τη τροπική βλάστηση μας άρεσε πολύ και μάλλον το μετανιώσαμε που δεν είχαμε κλείσει την εκδρομή της ολόκληρης μέρας (8:00 - 18:00). Η τελική διαδρομή αποδείχτηκε πολύ μικρή, αφού ξεκινήσαμε -όπως συνήθως- με με μια ώρα καθυστέρηση, άλλη μια ώρα με λεωφορείο μέχρι να φτάσουμε στο σημείο που μας περίμενε η βάρκα, και μαζί με τις πάντα απαραίτητες στάσεις για αγορά μπαχαρικών κλπ. δεν έμεινε και πολύ ώρα για διαδρομή στους πανέμορφους αυτούς δρόμους του νερού.  Αν επιστρέψετε εγκαίρως στο Ernakulam, μπορείτε να παρακολουθήσετε κάποια παράσταση Kathakali, το παραδοσιακό θέατρο της Κεράλα, στο οποίο οι ηθοποιοί αφηγούνται μόνο με την έκφραση του προσώπου και τις κινήσεις των χεριών με τη συνοδεία κρουστών. Εμείς παρακολουθήσαμε την παράσταση στο See India Foundation, ένα πολύ μικρό, αλλά και ένα από τα αρχαιότερα θέατρα στην Κεράλα. Οι παραστάσεις ξεκινούν στις 7, αλλά μπορείτε να πάτε νωρίτερα για να παρακολουθήσετε το μακιγιάρισμα των ηθοποιών. Φέρτε μαζί σας άφθονα  αντικουνουπικά γιατί τα στικ κάτω από τις καρέκλες δεν επαρκούν.

 

 

Kerala: Alleppey (Alappuzha)

the backwatersΣε απόσταση 50 περίπου χλμ. νότια του Kochi, η μικρή επαρχιακή πόλη  Alleppey (προφέρεται Αλλεπέι), κτισμένη ανάμεσα σε δεκάδες κανάλια είναι το κατάλληλο μέρος για να οργανώσετε την εκδρομή σας στα backwaters, δηλαδή στην πλημμυρισμένη από νερά ενδοχώρα. Εκατοντάδες καραβόσπιτα (houseboats), δηλ. φορτηγίδες διασκευασμένες κατάλληλα με υπνοδωμάτια, βεράντες και πολυτέλειες ανάλογες του ποσού που είστε πρόθυμοι να πληρώσετε, περιμένουν να σας ταξιδέψουν  στα ήρεμα νερά των καναλιών ανάμεσα στη τροπική βλάστηση. Οι τιμές  ξεκινούν από 60 - 70 € / 24ωρο (για 2 άτομα) ενώ τα μεγαλύτερα καραβόσπιτα (μέχρι 8 άτομα) μπορείτε να τα νοικιάσετε μαζί με την παρέα σας. Το φαγητό (και ο μάγειρας) περιλαμβάνονται στην τιμή. Υπάρχουν κυριολεκτικά εκατοντάδες καραβόσπιτα αραγμένα στο Alleppey, από σαράβαλα μέχρι πλωτά ανάκτορα, με κλιματισμό, γεννήτριες, τηλεοράσεις κλπ. Πριν συμφωνήσετε οτιδήποτε με τους φορτικούς ατζέντηδες, φροντίστε να έχετε δει προηγουμένως το  σκάφος που θα νοικιάσετε. Αν η ιδέα του καραβόσπιτου δεν σας φαίνεται καλή, μπορείτε να νοικιάσετε μικρότερες βάρκες, με μηχανή ή κουπί, οι οποίες μπορούν να χωθούν στα μικρότερα κανάλια ανάμεσα στους οικισμούς (5 - 10 € / ώρα). Πριν νοικιάσετε όμως οτιδήποτε μηχανοκίνητο, σκεφτείτε ότι η μεγάλη τουριστική κίνηση βαρέων σκαφών επιβαρύνει σοβαρά τα νερά και τους παράκτιους οικισμούς με ρύπους που αργά ή γρήγορα θα οδηγήσουν στην καταστροφή της πανέμορφης αυτής περιοχής. Ήδη, αρκετά αποδημητικά πουλιά δεν επισκέπτονται πια την περιοχή εξαιτίας της μόλυνσης και της μείωσης της στάθμης των νερών. Μια ακόμα απειλή, ο υδρόβιος υάκινθος,  ένα φυτό που επιπλέει στην επιφάνεια των νερών κατακλύζει πολλά από τα κανάλια, ταλαιπωρώντας το γέροντα βαρκάρη μας που προσπαθούσε να ανοίξει δρόμο με το κουπί του.

Σε απόσταση δυόμισι χιλιομέτρων δυτικά του κέντρου του Alleppey, απλώνεται μια τεράστια (επικίνδυνη για μπάνιο) παραλία. Ο περίπατος προς την παραλία είναι ευχάριστος, χωρίς κίνηση, ενώ πανύψηλα δένδρα σκιάζουν το δρόμο σας. Τις απογευματινές ώρες η παραλία γεμίζει από κόσμο που απολαμβάνουν τον περίπατό τους παρακολουθώντας τον ήλιο να βουτά στα νερά του ινδικού ωκεανού. 

Αν δεν θέλετε να διανυκτερεύσετε στο Alleppey, μπορείτε να κάνετε την ευχάριστη διαδρομή από / προς το Kochi (μιάμιση ώρα) με τα συχνά δρομολόγια τρένων. Τα λεωφορεία είναι πιο γρήγορα αλλά σαφώς λιγότερο ευχάριστα.

 

Tamil Nadu: Madurai

Sri MeenakshiΑπό το Kochi, αλλάξαμε με ακροβατικούς ρυθμούς τουλάχιστον 3 τρένα και μετά από  12 ώρες εξαντλητικής διαδρομής φτάσαμε στο Madurai, μια από τις αρχαιότερες πόλεις την Ινδίας. Μετά την Κεράλα, η σκόνη, το καυσαέριο, οι ζητιάνοι, τα σκουπίδια και γενικά η χαοτική κατάσταση που επικρατεί θα σας υπενθυμίσουν ότι επιστρέψατε ξανά στην Ινδία που ξέρετε. Το καλό στην πόλη αυτή  είναι ότι υπάρχουν πολλά και καλά ξενοδοχεία, σε απόσταση 5-10 λεπτών με τα πόδια από το σιδηροδρομικό σταθμό και έτσι μπορείτε να ξεφορτωθείτε όλους τους πολύ ενοχλητικούς rickshaw drivers.  Στο κέντρο της πόλης, βρίσκεται ο λόγος που μάλλον σας έφερε μέχρι εδώ: Ο περίφημος ναός Sri Meenakshi, ένα σύμπλεγμα 12 πολύχρωμων gopurams  με μυθικές αναπαραστάσεις  δραβιδιανής αρχιτεκτονικής, έχει ιστορία τουλάχιστον 2.000 χρόνων. Θα χρειαστείτε αρκετές ώρες για να περιηγηθείτε  την τεράστια έκταση του ναού γι αυτό καλό είναι έρθετε εδώ νωρίς το πρωί. Πλήθη ντόπιων και ξένων τουριστών καταφτάνουν με πούλμαν λίγο μετά τις 9, ενώ ορδές ημίγυμνων, φωνακλάδων (και συνήθως βρωμερών) ανδρών ινδουιστών θα σας εμποδίσουν να νιώσετε το χώρο. (Η φωτογράφηση επιτρέπεται με εισιτήριο 0,60 €). Στο οικοδομικό τετράγωνο που περικλείει το ναό απαγορεύεται  η κυκλοφορία οχημάτων ενώ πολύχρωμες αγορές λαχανικών, μπαχαρικών και λουλουδιών απλώνονται στα στενά γύρω από το ναό.

 

Tamil Nadu: Ooty (Udhagamandlam)

Σαν μια τεράστια ραχοκοκαλιά κατά μήκος των δυτικών ακτών, τα υψώματα γνωστά σαν Western Ghats  διατρέχουν τον απέραντο ινδικό κάμπο από τη Βομβάη μέχρι το νοτιότερο άκρο της Ινδίας. Αν και σπάνια έχουν ύψος μεγαλύτερο των 1.000 μέτρων, υπάρχουν σημεία, όπως τα όρη Nilgiri, που ξεπερνούν τα 2.000 μ. Οι ορεινές αυτές περιοχές καλύπτονται από πυκνά δάση  με μεγάλη βιοποικιλότητα και είναι πραγματικές οάσεις δροσιάς, ιδιαίτερα τους ανοιξιάτικους μήνες κατά τους οποίους τα πεδινά ψήνονται στην  ζέστη.  Πολλοί παραθεριστικοί τόποι των Άγγλων (hill stations) έχουν εξελιχτεί σήμερα σε χωριά ή μικρές πόλεις και μάλιστα με έντονο εσωτερικό τουρισμό. Από τους πιο γνωστούς (και τουριστικούς) hill stations είναι το Kodaikanal  και το Ooty.  Εμείς αποφασίσαμε να επισκεφτούμε το δεύτερο, στο οποίο καταλήγει και η διάσημη (περιλαμβάνεται στην πολιτιστική κληρονομιά της UNESCO) ορεινή σιδηροδρομική γραμμή.

Αν ξεκινήσετε -όπως εμείς- από το Madurai, ο ευκολότερος τρόπος είναι να πάτε με λεωφορείο μέχρι το Coimbatore, μια αδιάφορη πόλη με αρκετά καλά ξενοδοχεία και εστιατόρια στην οποία και θα διανυκτερεύσετε. Το επόμενο πρωί (και αφού έχετε κλείσει από το προηγούμενο βράδυ εισιτήρια και θέση στην αριστερή πλευρά του τρένου) θα πάρετε στις 5 τα ξημερώματα το Nilgiri Express μέχρι το Mettupalayam και εκεί θα μετεπιβιβαστείτε  (στις 7:00) στο ιστορικό τρενάκι που κινεί μια ελβετική ατμομηχανή του 1922. Με συνεχείς στάσεις για νερό, κάρβουνο και τσάι  θα φτάσετε στο Ooty γύρω στις 12 το μεσημέρι (για το τελευταίο τμήμα της διαδρομής θα αναλάβει μια πετρελαιομηχανή). Μην περιμένετε ένα άνετο ταξίδι, τα βαγόνια είναι γεμάτα κόσμο, στενά, με ξύλινα καθίσματα και η ώθηση  από την ατμομηχανή γίνεται με δυνατά κτυπήματα σαν σφυριές σε κάθε περιστροφή του εμβόλου. Αν κάποιος από τους συνεπιβάτες σας δεν κλείσει εγκαίρως το παράθυρό του πριν την είσοδο σε τούνελ, το βαγόνι γεμίζει από μαύρο καπνό. Παρ' όλα αυτά η διαδρομή αξίζει τον κόπο,  το τοπίο είναι ενδιαφέρον και αισθάνεστε ότι ταξιδεύετε τουλάχιστον έναν αιώνα πίσω.

Ooty: botanical gardensTo Ooty βρίσκεται σε υψόμετρο 2.200 μ. και πέρα από το χαοτικό του κέντρο στους γύρω λόφους θα βρείτε ησυχία, καθαρό αέρα και πλήθος  ξενοδοχείων ανεβασμένης κατηγορίας (όλα γεμάτα -τέλος Δεκεμβρίου του 2007).  Οι βοτανικοί κήποι είναι ότι πρέπει για να περάσετε κάποιες ώρες χαλάρωσης μετά το ταξίδι, αλλά για να δείτε την περιοχή θα πρέπει να περπατήσετε στους γύρω λόφους.  Εμείς αναζητήσαμε τους προτεινόμενους από το Lonely Planet  οδηγούς Seniappa Sheriff και Mohan για μια ημερήσια βόλτα, αλλά αυτοί μας έστησαν, μας άφησαν να περιμένουμε και τελικά δεν ήρθαν.  Έτσι καταλήξαμε να κάνουμε μόνοι μας την ημερήσια βόλτα ακολουθώντας μονοπάτια στην τύχη, που μας οδήγησαν σε μικρούς οικισμούς και σε ένα  εργοστάσιο τσαγιού λίγο έξω από τη πόλη, στο οποίο μάλιστα μπορείτε να ξεναγηθείτε (τίποτα το συνταρακτικό δηλαδή). Για να σκοτώσουμε τον υπόλοιπο χρόνο μας, πήραμε το λεωφορείο για το Coonoor, το έτερο hill station στην περιοχή (28 χλμ.  1 ώρα) κτισμένο αμφιθεατρικά στην πλαγιά ενός λόφου ανάμεσα σε φυτείες τσαγιού. 

 

 

Karnataka: Mysore (Μυσόρη)

Mysore PalaceΣυνεχίζοντας το ταξίδι μας προς τα βόρεια, επόμενος σταθμός μας ( 4 ώρες λεωφορείο από το Ooty) είναι η Μυσόρη, μια ήσυχη (σχετικά πάντοτε!) πόλη, με ευχάριστο κλίμα (βρίσκεται σε 700 μ. υψόμετρο) και διάσημη για το μυθικής πολυτέλειας παλάτι του Μαχαραγιά της δυναστείας των Wodeyar. Δεν χρειάζεστε χάρτη για το εντοπίσετε  αφού καλύπτει μια τεράστια έκταση  πολύ κοντά στο κέντρο της πόλης. Η είσοδος είναι στη νότια πύλη, με πολύωρη αναμονή στις ουρές για τα ταμεία. Μπορείτε όμως να περάσετε  χωρίς έλεγχο εισιτήριων στον προαύλιο χώρο, από τον οποίο θα φωτογραφίσετε εξωτερικά το παλάτι (στο εσωτερικό απαγορεύεται να έχετε μαζί σας φωτογραφική μηχανή και παπούτσια), και όταν φτάσετε στην είσοδο του παλατιού, βρείτε μια δικαιολογία και πληρώστε εκεί το εισιτήριο (έχουν φορητές ταμειακές μηχανές) χωρίς επιβάρυνση.  Αν δεν θέλετε να αποχωριστείτε εκεί τη φωτογραφική σας μηχανή, φροντίστε να είναι κρυμμένη σε κάποιο σακίδιο και δώστε διακριτικά 10 Rps ( 0,20 €) στο φρουρό που θα σας ελέγξει.

Σε απόσταση μισής ώρας από την πόλη (υπάρχουν συχνά δρομολόγια λεωφορείων), στην κορυφή ενός λόφου (1.000 μ.), γνωστός σαν Chamundi Hill, βρίσκεται ο ινδουιστικός ναός Sri Chamundeswari που συγκεντρώνει πλήθη πιστών με το ανάλογο πανηγύρι γύρω από το ναό. Εισιτήριο πληρώνουν μόνο οι ξένοι, αλλά να ξέρετε ότι  η  40 μέτρων πύλη (gopuram) φαίνεται καλύτερα όταν είστε απ' έξω. 

Μια άλλη ενδιαφέρουσα εκδρομή που μπορείτε να κάνετε από τη Μυσόρη, είναι προς το χωριό Somnathpur  (30 χλμ.) και τον εξαιρετικά διατηρημένο ναό Keshava. Ο ναός είναι ένας από τα κορυφαία δείγματα της ινδουιστικής γλυπτικής τέχνης, εφάμιλλα των γλυπτών στο Khajuraho και των ναών Hoysala στο Halebid.  Ο χώρος είναι αρχαιολογικός (ο ναός δεν χρησιμοποιείται πια) αλλά βρίσκεται σε άριστη κατάσταση.  Το χωριό είναι επίσης ενδιαφέρον για μια βόλτα, αν και η συχνή παρουσία τουριστών έχει κάνει τους κατοίκους να είναι είτε παγερά αδιάφοροι στην παρουσία σας, είτε επίμονοι στο να ζητούν χρήματα, στυλό ή σαπούνι.  Ο πιο ξεκούραστος τρόπος να φτάσετε  στο Somnathpur είναι με ταξί (16 - 20 € με επιστροφή), αφενός γιατί ο δρόμος είναι κατεστραμμένος  από τους τελευταίους μουσσώνες και αφετέρου γιατί δεν υπάρχει λεωφορείο απ' ευθείας από τη Μυσόρη (πρέπει να αλλάξετε στο Bannur).  

Αν χρειαστείτε τις υπηρεσίες κάποιου ταξιδιωτικού πρακτορείου όταν θα είστε στη Μυσόρη, επισκεφτείτε το γραφείο του κ. Sammeer Ahmed Khan (Hotel Ramanashree complex, B.N. Road), ο οποίος μας εξυπηρέτησε με άψογο επαγγελματικό τρόπο.

 

Karnataka: Bengaluru (Bangalore)

MG RoadΜε σχεδόν 6 εκατομμύρια κατοίκους, κυκλοφοριακό χάος και ατμοσφαιρική ρύπανση,  δεν θα λέγαμε ότι το Bengαluru (πρώην Μπανγκαλόρε) μπορεί να θεωρηθεί προτεινόμενος τουριστικός προορισμός. Αν όμως ταξιδεύετε στην περιοχή, η θέση της πόλης την καθιστά ιδανική για να διακόψετε κάποια μακρινή διαδρομή, να τακτοποιήσετε εισιτήρια ή να πάρετε κάποιο τρένο ή αεροπλάνο προς οποιοδήποτε σημείο την Ινδίας  ίσως και του εξωτερικού (το Μπανγκαλόρε έχει διεθνές αεροδρόμιο). Επίσης, το Μπανγκαλόρε θα σας δώσει μια καλή εικόνα του σύγχρονου οικονομικού θαύματος της Ινδίας, μιας Ινδίας με πολυκαταστήματα, ουρανοξύστες, ακριβά αυτοκίνητα και μια νέα υπερήφανη γενιά που ξέρει να κερδίζει χωρίς να περιμένει τίποτα από κανένα. Ξεχάστε τη δουλοπρέπεια που έχετε συναντήσει σε άλλες περιοχές, εδώ είσαστε ίσοι μεταξύ ίσων, είτε απευθύνεστε στον rickshaw driver, είτε πίνετε ένα ποτό παρέα με ένα γιάπη. Αν θέλετε να γνωρίσετε μερικά από τα πολλά πρόσωπα της πόλης θα σας λέγαμε να ξεκινήσετε από την Krishnarajendra market, μια πραγματική μηχανή του χρόνου. Βαδίζοντας μόλις μερικά τετράγωνα, έχετε βρεθεί στην παραδοσιακή αγροτική Ινδία του 1900 και ίσως να δυσκολευτείτε να πιστέψετε στα μάτια σας ότι όλα αυτά που βλέπετε διαδραματίζονται  στη σκιά των γυάλινων γραφείων των πολυεθνικών. Δρόμοι στρωμένοι με άχυρο, αγελάδες, κότες κάρα, βιβλικά πρόσωπα ανδρών και γυναίκες με φανταχτερά σάρι, όλα μαζί κινούνται φωνάζουν και συναλλάσσονται σε ένα οργανωμένο χάος. Στο ημιυπόγειο του κεντρικού κτιρίου θα βρείτε την αγορά των λουλουδιών, που παρά το πολύ κακό φως για φωτογραφίες και το στριμωξίδι, δεν παύει να είναι μια πανδαισία χρωμάτων.  Όταν γεμίσετε από εικόνες, πάρτε ένα rickshaw και πηγαίνετε στους βοτανικούς κήπους Lalbagh, μια τεράστια έκταση γεμάτη αιωνόβια δένδρα, λουλούδια και ανθρώπους από όλες τις κοινωνικές τάξεις που έρχονται εδώ να χαλαρώσουν από το τρελοκομείο της πόλης.  Όχι πολύ μακριά από τους κήπους (5-10 λεπτά με rickshaw), βρίσκονται 2 ναοί, ο Bull temple και ο Dodda Ganesha Temple. Ο πρώτος έχει ένα τεράστιο γρανιτένιο μοσχάρι, ενώ στον δεύτερο μπορείτε να θαυμάσετε την πύλη με τις μυθικές αναπαραστάσεις.  Τώρα πρέπει να κάνετε μια καλή διαπραγμάτευση με τον ταξιτζή σας γιατί η απόσταση μέχρι την οδό Mahatma Gandhi (MG Road ), το εμπορικό  κέντρο, κάτι σαν το δικό μας Κολωνάκι, με εστιατόρια, καφέ και επώνυμα μαγαζιά,  είναι μεγάλη. Χαθείτε μέσα στα φώτα, την πολυκοσμία και ίσως τώρα να έχετε προχωρήσει ένα βηματάκι περισσότερο στην κατανόηση αυτού του του τρελού πλανήτη.

 

 

Tamil Nadu: Chennai (Μαδράς)

Marina beachΖεστό, υγρό, με  6,5 εκατομμύρια κατοίκους και ατμόσφαιρα που μπορεί να σκοτώσει ελέφαντα από τη ρύπανση, θα έρθετε εδώ είτε για το διεθνές αεροδρόμιο, είτε γι αυτή τη καταραμένη, μαζοχιστική περιέργεια που μας κυνηγάει στις 5 ηπείρους και που δεν προφταίνουμε να φτάσουμε κάπου και είμαστε ξανά στο δρόμο. Τα σπίτια, οι δρόμοι, τα πάντα εδώ φαίνονται να είναι τόσο παλιά σα να φτιάχτηκαν εξ΄ αρχής φθαρμένα και πολυκαιρισμένα. Μη διανοηθείτε να πάρετε rickshaw για μεγάλη απόσταση, οι δρόμοι είναι όλοι μποτιλιαρισμένοι και το καυσαέριο τόσο πυκνό που μπορείς να το πιάσεις. Ο ηλεκτρικός σιδηρόδρομος της πόλης (2 γραμμές) είναι το μόνο μέσο με το οποίο μπορείτε να πάτε  σε λογικούς χρόνους από το ένα σημείο στο άλλο. Πιθανότατα να σκεφτόσαστε ήδη την εφιαλτική περίπτωση  να είχατε γεννηθεί εκεί και ποια θα ήταν τα όνειρά σας, πως άραγε θα βλέπατε τον κόσμο και ποιο τελικά είναι το συστατικό αυτό που κάνει όμορφη τη ζωή όπου και να 'σαι.  Η απάντηση μπορεί να μη βρίσκεται πολύ μακριά σας, πάρτε τον ηλεκτρικό για το  Light House Station,  και βαδίστε 5 λεπτά μέχρι τη  Marina Beach, τη δεύτερη μεγαλύτερη παραλία του κόσμου.  Ιδιαίτερα το απόγευμα, οικογένειες με παιδιά, παρέες νεαρών και ζευγαράκια έρχονται εδώ να αναπνεύσουν το φρέσκο θαλασσινό αέρα και να δροσιστούν καθώς τα χλωμά φώτα της πόλης θα αρχίσουν να ανάβουν ξανά μέσα στη βραδινή, αποπνικτική υγρασία.  Είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα σας πιάσουν την κουβέντα και θα συνειδητοποιήσετε ότι η ζωή, η χαρά και η ευτυχία παντού ανθούν  με την ίδια ευκολία που ο πόνος και η δυστυχία διαπερνούν το σώμα και το μυαλό μας.  Αν στη συνέχεια χρειάζεστε ένα πιο πνευματικό χώρο, πάρτε τον ηλεκτρικό και κατεβείτε στον επόμενο σταθμό  (Tirumailar), κοντά στον οποίο βρίσκεται ο ναός Kapaleeshwarar αφιερωμένος στο Σίβα με μια πολύχρωμη  gopuram (η οποία ήταν καλυμμένη για συντήρηση όταν πήγαμε εμείς) και πολλούς πιστούς να παρακολουθούν διάφορες τελετουργίες ή απλά να κάθονται τριγύρω για κουβεντούλα. 

Έχοντας ακούσει ότι το Μαδράς είναι διάσημο για τις κινηματογραφικές παραγωγές, οι οποίες μάλιστα θεωρούνται ποιοτικότερες και πιο ρεαλιστικές από αυτές του Bollywood, αναζητήσαμε και επισκεφτήκαμε ένα από τα στούντιο της περιοχής. Ήμασταν μάλιστα αρκετά τυχεροί να παρακολουθήσουμε γύρισμα, ενώ ο σκηνοθέτης και άλλοι παράγοντες της ταινίας μας δέχτηκαν πολύ φιλόξενα. Τα στούντιο που επισκεφτήκαμε είναι τα AVM, Arcot Rd. 38 στη περιοχή Vadapalani. Η περιοχή αυτή είναι κάπου στα δυτικά της πόλης και ο πλησιέστερος σταθμός του ηλεκτρικού είναι ο Kodambakkam. Στη περιοχή μας είπαν ότι υπάρχουν περισσότερα στούντιο όπως π.χ. το στούντιο Prasad, Arunachalam Rd. 27 (Kollywood σε αντιδιαστολή με το Bollywood του Mumbai (Βομβάης) ) ενώ άλλα στούντιο θα βρείτε επίσης στην περιοχή Saligramam.

 

 

Πως θα πάτε

Για να πετάξετε απ' ευθείας  στη Ν. Ινδία από το εξωτερικό οι επιλογές σας είναι μεταξύ του Chennai (Μαδράς) που είναι και το μεγαλύτερο διεθνές αεροδρόμιο στη Ν. Ινδία, το Bengaluru (Μπανγκαλόρε), το Kochin και το Trivandrum (Thiruvananthapuram). Επίσης μπορείτε να πετάξετε για Mumbai (Βομβάη) και από εκεί με εσωτερική πτήση προς τη Γκόα, το Bengaluru ή το Chennai.  Η (νέα) σιδηροδρομική γραμμή από τη Βομβάη προς τη Γκόα λειτουργεί και λέγεται ότι αξίζει να την ταξιδέψετε. Τα Χριστούγεννα 2007 - 08 το εισιτήριο της Gulf Air από Αθήνα για Kochin και επιστροφή από Chennai κόστισε 800 €.


Κείμενα - Φωτογραφίες:  Σωτήρης Χαϊμαντάς

επικοινωνία

Συγνώμη: Χωρίς mailto link, για προστασία από τους spammers.