Βιετνάμ
Πως θα ταξιδέψετε μέσα στη χώρα
Η
Vietnam Airlines
έχει ένα καλό δίκτυο εσωτερικών πτήσεων, οι τιμές είναι
προσιτές και αν θέλετε να καλύψετε μεγάλες αποστάσεις, γρήγορα και με άνεση
είναι η μοναδική σας επιλογή. Η εταιρία έχει αποσύρει όλα τα παλαιά σοβιετικά
αεροπλάνα και τα έχει αντικαταστήσει με νεότερα
Airbus και Boeing.
Η δημόσια συγκοινωνία με λεωφορεία καλύπτει ολόκληρη τη χώρα, μέχρι το τελευταίο
χωριό, με βασικά 3 κατηγορίες λεωφορείων: Τα κορεάτικα (Hyundai)
τα οποία είναι σχετικά καινούργια, τα ρώσικα (του 1970)
και αμερικάνικα (του 1965) και τα γαλλικά (συνήθως παλαιότερα). Ανάλογα με
τη
διαδρομή και την απόσταση, είναι και το λεωφορείο και όσο μεγαλύτερη τόσο
καλύτερο είναι συνήθως. Τα κορεάτικα, αν και σχετικά άνετα είναι εφοδιασμένα με
βίντεο και καραόκι, που θα δοκιμάσουν το νευρικό σας σύστημα μέχρι το προορισμό
σας. Τα ρώσικα και αμερικάνικα (που αποτελούν και την πλειοψηφία του στόλου),
είναι κατασκευασμένα μάλλον για μεταφορά στρατιωτικού προσωπικού παρά για κανονικούς ανθρώπους.
Είναι όσο πιο άβολα γίνεται ενώ έχουν προσθέσει επιπλέον σειρές καθισμάτων,
κάνοντας το χώρο για τα πόδια πιθανώς επαρκή για τους μικρόσωμους βιετναμέζους,
αλλά αφόρητο για τον καθένα που έχει μπόι ευρωπαίου. Ακόμα και αν
αγοράσετε δεύτερο εισιτήριο, τα λεωφορεία είναι τόσο γεμάτα που δεν θα
καταφέρετε να κρατήσετε για πολύ τη διπλανή θέση ελεύθερη. Στα παραπάνω να
προσθέσετε τις συχνές βλάβες, τις ατέλειωτες λακκούβες, τα ποδήλατα, τα
παιδιά και τα κοτόπουλα που τρέχουν ελεύθερα στο δρόμο και την "Ασιατικού"
τύπου οδήγηση και θα έχετε μια γεύση για το πως είναι μια διαδρομή στο Βιετνάμ.
Αγοράζοντας το εισιτήριο θα προσπαθήσουν να σας χρεώσουν ακριβότερα επειδή είστε
ξένοι: Προσέξτε τι πληρώνουν οι ντόπιοι και διαπραγματευτείτε την τιμή του
εισιτηρίου!
Για να εξυπηρετηθούν
οι ταξιδιώτες που θα ήθελαν να αποφύγουν την εμπειρία της τοπικής συγκοινωνίας,
υπάρχει υπεραστική συγκοινωνία για ξένους: Αγοράζετε ένα εισιτήριο π.χ.
από Χο Τσι Μινχ για Ανόι, κατεβαίνετε σε οποιαδήποτε μεγάλη πόλη στη διαδρομή
θέλετε και συνεχίζετε όποτε θέλετε με το επόμενο λεωφορείο. Οι τιμές είναι πολύ
καλές λόγω ανταγωνισμού, δεν υπάρχουν όρθιοι, αγοράζετε εύκολα χωρίς
διαπραγματεύσεις το εισιτήριό σας μερικές φορές και από το ξενοδοχείο σας και
ίσως το μόνο μειονέκτημα είναι με ένα τέτοιο εισιτήριο θα ακολουθήσετε αυστηρά
την "τουριστική" οδό (πάτε εκεί που πάνε όλοι οι ταξιδιώτες και
μάλιστα όλοι μαζί) και δεν έχετε τη
"στενή" επαφή με τους ντόπιους όπως στη δημόσια συγκοινωνία. Το μεγαλύτερο
γραφείο (η αλυσίδα πρακτορείων;) είναι το Sinh Cafe,
από το οποίο μείναμε ικανοποιημένοι από τη διαδρομή
Hue - Ανόι που κάναμε μαζί τους. .
Μια άλλη δυνατότητα να ταξιδέψετε, είναι το τρένο,
υπάρχουν 2.600 χιλιόμετρα γραμμών, αλλά εκτός από την ασφάλεια και την
καλύτερη άνεση δεν υπάρχουν άλλα καλά νέα: Το τρένο είναι πιο αργό από το
λεωφορείο, δεν φεύγει ποτέ όταν θέλετε και ακόμα σπανιότερα φτάνει την ώρα που
θέλετε στον προορισμό σας ώστε να βρείτε ξενοδοχείο, ενώ αν δεν έχετε
συνεχώς το νου σας, πράγματα από το σακίδιό σας ή ακόμα και το ίδιο το
σακίδιο μπορεί να εξαφανιστούν. Το χειρότερο από όλα είναι ότι οι ξένοι πληρώνουν 400% ακριβότερο
εισιτήριο από τους ντόπιους που τελικά κάνει το τρένο πάρα πολύ ακριβό.
Τέλος μια άλλη
δυνατότητα για καλύψετε μικρές ή μεγαλύτερες αποστάσεις είναι με νοικιασμένο
μηχανάκι, συνήθως παπάκι 100 cc, ή αυτοκίνητο. Αυτοκίνητα
που τα οδηγείτε μόνοι σας δεν είναι πολύ διαδεδομένα και δειλά εμφανίζεται αυτή
η δυνατότητα στις 2 μεγάλες πόλεις Χο Τσι Μινχ και Ανόι. Μηχανάκι είναι
πολύ εύκολο να νοικιάσετε, υπάρχουν πολλά γραφεία ενοικιάσεως στα τουριστικά
μέρη, αλλά ίσως να μην χρειάζεται να πάτε καν σε αυτά: Η κόρη του ξενοδόχου ή ο
φίλος της ευχαρίστως θα σας δώσουν το παπάκι τους για ένα μικρό χαρτζιλίκι
Η κανόνες κυκλοφορίας δεν έχουν τίποτα κοινό με αυτούς που ξέρετε, πρόκειται για
ένα οργανωμένο χάος γι αυτό παρατηρείστε προσεκτικά και προσαρμοστείτε αν
θέλετε να επιζήσετε.
Μέσα στις πόλεις
δεν υπάρχει λόγος να χρησιμοποιήσετε τη δημόσια συγκοινωνία. Στις μεγάλες πόλεις
υπάρχουν ταξί με ταξίμετρο που λειτουργεί (δεν προσπάθησαν να μας υπερχρεώσουν,
δεν χρειαζόταν παζάρι), υπάρχουν τα "Hond Om" , μηχανάκια
με οδηγό και τέλος τα "cyclos" δηλαδή ποδήλατα με καρότσα
για 2 άτομα. Ειδικά σε αυτά χρειάζεται καλό παζάρι πριν ανεβείτε, οι οδηγοί
ζητούν αστρονομικά ποσά και όταν με τα νοήματα νομίζετε ότι τα βρήκατε, τότε τα
dong που σας ζητούν γίνονται δολάρια, το 1 γίνεται 10
κ.ο.κ.
|