Ινδία

αρχική έγγραφα υγεία καλύτερη εποχή Κόστος & χρήματα Κίνδυνοι Άνθρωποι Γιορτές Προορισμοί φωτογραφίες Πως θα πάτε μετακίνηση πληροφορίες Ημερολόγιο ταξιδιού

 


Πως θα πάτε

Το  Νέο Δελχί και η Βομβάη (Mumbai)  είναι οι βασικές πύλες εισόδου στη χώρα που προσεγγίζουν οι πτήσεις από την Ευρώπη, ενώ διεθνή αεροδρόμια υπάρχουν επίσης στην Καλκούτα και στο Μανδράς. Οι περισσότερες πτήσεις φτάνουν νωρίς το πρωί στο Ν. Δελχί και παρά την κούρασή σας πρέπει να είστε προετοιμασμένοι να αντιμετωπίσετε το ...πλήθος που περιμένει έξω από το αεροδρόμιο να σας υποδεχθεί, να  παζαρέψετε με τους ταξιτζήδες και να τους πείσετε να σας πάνε εκεί που θέλετε εσείς και όχι όπου θέλουν αυτοί (από όπου θα πάρουν και μια προμήθεια). Μην πιστέψετε αυτά που θα σας πουν ότι το ξενοδοχείο έχει κλείσει είναι γεμάτο, έχει  καεί κλπ. Από το διεθνές αεροδρόμιο προς την πόλη προτιμείστε τα προπληρωμένα ταξί (πληρώνετε στο γκισέ πριν βγείτε από το χώρο του αεροδρομίου και ο ταξιτζής πληρώνεται με την απόδειξη που  θα του δώσετε. Προσοχή: Μην του δώσετε την απόδειξη πριν σας πάει εκεί ακριβώς που θέλετε!). Επίσης μια καλή ιδέα είναι αν έχετε κλείσει ξενοδοχείο από το internet στο Δελχί, να τους ζητήσετε να σας στείλουν κάποιον να σας πάρει. Από την πόλη στο διεθνές αεροδρόμιο  μπορείτε να πάτε  με ένα ειδικό γι αυτό το σκοπό λεωφορείο που φεύγει από το Connaught Place, κοντά στο block G, Malhotra building, Janpath.

 

 Οι πτήσεις από και προς τις γειτονικές χώρες (Πακιστάν, Νεπάλ, Μπαγκλαντές) είναι φτηνές αν αγοράσετε το εισιτήριό σας από την Ινδία, ενώ  το Ν. Δελχί θεωρείται από τις πιο φτηνές αεροπορικές αγορές. 

Ο συνηθισμένος χερσαίος δρόμος προς την Ινδία  για τους περιπετειώδεις ταξιδιώτες ήταν η κλασσική διαδρομή από Τουρκία, Ιράν και Πακιστάν. Αν και το ταξίδι αυτό ήταν μάλλον για λίγους, δεν υπήρχαν σοβαρά προβλήματα σε καμία από τις παραπάνω χώρες και οι συνδέσεις με τα λεωφορεία είναι καλές και σχετικά γρήγορες.   Επίσης ένας αριθμός ταξιδιωτικών γραφείων στο Λονδίνο, οργανώνουν διαδρομές με λεωφορεία και φορτηγά  οδικώς προς την Ινδία. Η 11η Σεπτεμβρίου 2001 όμως άλλαξε τα δεδομένα και οι περισσότεροι ταξιδιώτες αποφεύγουν να διασχίσουν το Πακιστάν,  παρόλο που η τάξη έχει μάλλον  αποκατασταθεί στην περιοχή. Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού μας, συναντήσαμε Ευρωπαίους που βρίσκονταν καθοδόν με το δικό τους όχημα. (Μάλιστα στο Ladakh συναντήσαμε τον Ιούλιο 2005 ένα ζευγάρι που είχε έρθει οδηγώντας από το Μόναχο, ένα Iveco 4x4). Για ένα τέτοιο εγχείρημα το οποίο θεωρητικά δεν είναι αδύνατο, εκτός από αρκετή τρέλα και  πολύ καλή προετοιμασία, θα χρειαστείτε   μια διεθνή άδεια οδήγησης,  υποχρεωτική ασφάλιση  και το carnet de passage en douan, ένα είδος διαβατηρίου για το όχημά σας που εκδίδει η ΕΛΠΑ και χρησιμοποιείται μόνο σε χώρες εκτός Ευρώπης. Έχετε φυσικά υπόψη σας ότι στην Ινδία δεν υπάρχει αμόλυβδη βενζίνη και ούτε μια ανταλλακτική βίδα από τα εξαρτήματα που χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην Ευρώπη.

Από το Ν. Δελχί υπάρχουν απευθείας λεωφορεία προς Κατμαντού (Νεπάλ), αλλά υπάρχουν πολλές αναφορές ταξιδιωτών για απάτες. Προτιμείστε να ταξιδέψετε μόνοι σας ακολουθώντας την κλασσική διαδρομή Birganj-Raxaul Bazaar, Sunauli-Bhairawa και Kakarbhitta-Siliguri. 

Εξαιτίας των ασταθών πολιτικών σχέσεων που έχουν  η Ινδία με το Πακιστάν το πιο αξιόπιστο συνοριακό πέρασμα μεταξύ των δύο χωρών είναι μεταξύ Λαχώρης και Amritsar.

Η ακτοπλοϊκή σύνδεση  με τη Σρι Λάνκα δεν έχει αποκατασταθεί ακόμα από όσο γνωρίζουμε  εξαιτίας των πολιτικών προβλημάτων στο βόρειο τμήμα του νησιού. 


Κείμενα - Φωτογραφίες:  Σωτήρης Χαϊμαντάς

επικοινωνία

Συγνώμη: Χωρίς mailto link, για προστασία από τους spammers.